LittleMizzMe

Våta köksdrömmar

Kategori: Inredning

Om några veckor går tiden ut för att få anmäla intresse om lägenhet för denna gång, så nu går vi (läs jag) på högvarv och är jättespnda på att se om vi är några av dem som kommer få erbjudande om boende i Stockholm.
HELT nybyggd lägenhet!
Hur ofta händer det??
Om inte annat så ger det oss ett väldigt bra förhandlingsläge att byta till oss något.
 
Helst av allt, som nog flera av er räknat ut vid det här laget vill jag ju allra helst ha ett hus och nu börjar snart äntligen den drömmen kunna nosas lite på. Min våta dröm är dock inte en walk in garderob, även om det också skulle vara trevligt. På min prio ett lista ligger köket :)
 
Sedan jag var liten har jag alltid älskat skafferier man kan gå in i, tänk er att ha något som här ovan, kunna gå in när helt lusten faller på och botanisera sig bland alla möjliga gryner, kryddor och ingredienser. Gillar även att bara sitta där inne, känna alla dofterna och den lugnande inverkan det har på en :)
Hur mitt kök ska se ut vet jag inte riktigt ännu... Kanske något sånt här:
 
Är även förtjust i att låta gammla tegelväggar skymta fram.. så vi får se vart det landar när den dagen kommer. Men just blandingen vitt och mörkt och bjälkar i taket är något både jag och sambon är rätt svaga för :)
Måsten för mig förutom skafferi jag kan gå in i är följande två:
Liksom med skafferiet vill jag kunna fylla på ordentligt i förråden och inte behöva åka till affären och småhandla stup i ett. Dels ett stress moment och för det andra riktigt oekonomiskt.
En STOR spis med tillhörande ugnar, har man råvarorna så vill man ju även ha en bra plats att tillreda alltsamans :) så en spis av den här typen hade jag verkligen inte tackat nej till :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: