LittleMizzMe

Låta händelserna styra ?

Kategori: Smått&Gott

Antingen kan man göra som i låten av Kelly Clarkson som jag fick för många år sedan och säga att det är "because of you" - på grund av olika omständigheter så gräver man ner sig i en grop och gör det desutom legetimt genom att peka på olika saker - även om man inte trivs i gropen så är de ju på grund av allt som hänt?
 
Tror inte jag är ensam som går runt och drömmer lite om högvinst på triss eller något annat som skulle göra att man för en stund fick semester från tillvaron i de där hålet. Men även en trisslott kommer tillslut att vara förbrukad och då vill man ju inte ner i hålet med allt de där omysiga igen - eller?
 
 
Idag har jag varit irriterad - såå less på svensk byråkrati! Saker som jag faktiskt inte kan göra något av och som ställer mig i beroendeställning. CSN - de kan väl ändå inte räknas som ens nästa och något som man ska älska och gilla? Sätter mig med min tenta och känner att CSN mer är en piska än en motivation just nu, men VÄLJER ändå att kämpa på mot strömmen - även om jag just nu är såå less på skolan så jag bara skulle kunna bo på en ö som Robinson Cruse (okej inte riktigt - men inte långt därifrån..). Så skriver jag tentan om turismens pris där ämnet är att hitta ett land eller region som fått betala högt för turismen - hittar en hel massa intressant som jag läst in mig på och kändes snörpligt att måsta sammanfatta allt i futtiga 600 ord =/
Men gjorde det iaf och skulle så lämna in - hela 5 minuter till godo :D 
Trodde jag.. för då jag väl lämnat in så dyker en liten skylt upp att jag är ca 40 sekunder sen enligt hemsidan - SUCK! 
 
Mobilen piper och de dyker upp en välmenad fråga om de kan vara så att jag är bipolär.. 
Inte de roligaste jag läst och tankeställt mig själv med - vill hellre tro att allt är långvarig stress som "djävulsdansen" föreslagit. Men tänkte att jag gör väl båda testen. 
Fick negativt på bipolär testet - men däremot 59 av 65 möjliga poäng på den om negativ stress/ utbrändhet..
Hmm, här går man och får nästan fullt på ett prov och för ovanlighetens skull så är hög poäng något dåligt och alltså inte värt ett "A" och en guldstjärna i kanten...
 
Dagarna jag spenderat i högakusten har varit underbara. 
Att vara event/bröllopsplanerare och vara kreativ och åka runt på olika uppdrag och fixa och dona passar mig som handen i hansken. Och sen fick jag ju dessutom umgås med några av de mest underbara och fasta punkterna som funnits i mitt liv under uppväxten - och att få sitta och prata och umgås med dom gjorde mig också glad :)
 
Vidare sa Sussie till mig att jag borde börja försöka skriva ner saker som jag faktiskt HAR klarat av, något som är utmaningar för mig - även om de inte är de för andra och kanske inte en stor sak för dom.
 
Så ska försöka börja göra det - alltså kanske inte hela min livs historia men lite punkter här och var iaf :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: