LittleMizzMe

Sickla Kanalgata 64

Kategori: Mina privata favvisar

Tillfälle att förvärva en av Sjöstadens största etagevåningar belägen högst upp i huset med väl tilltagen terrass i bästa västerläge! Stora sällskapsytor, två badrum, vardagsrum på nedre plan med utgång till rymlig balkong samt allrum på övre plan med utgång till terrassen om hela 45 kvm! Väldiponerad planlösning med möjlighet till 5 sovrum!

Lägenheten är renoverad i badrum samt kök och har genomgående oljad ekparkett som ger en sober känsla. Väl tilltagna fönsterpartier i kombinaion med ett läckert trapphus i glas ger härligt ljusinsläpp. Från den väl tilltagna terrassen om hela 45 kvm har du sol från tidig eftermiddag och kan följa solnedgången över vattnet med stora delar av Sjöstaden och bl a Sofia kyrka i silhuetten.
 
5 rum och kök på 164 kvm, dock finns möjlighet att bygga om så man har hela 7 rum och kök. Hur? 
Lägenheten är i dagsläget, enligt föreningens lägenhetsförteckning, redan planerad som 6 rok. Väggen mellan nedre våningsplanets tredje sovrum och kök är dock borttagen för att på så sett ge nuvarande planlösning det väl tilltagna kök med matsalsdel. Ett sovrum kan på så sätt med lätthet byggas till här.

På övre plan kan även ett lättmöblerat sovrum byggas till i nuvarande mycket rymliga allrum.

På så sätt får man en välplanerad 7:a med 5 bra sovrum :)
 
Prislappen ligger på 8 100 000kr och hyran på 8263kr med tillkommande bredbandsavgift på ca 109kr.
 
Denna tillhör helt klart en av mina absoluta favoriter. En av de orsakerna är arbetsrummet med den upphöjda rumsfördelningen, något som påminner mig om Beatrix Potters arbetsrum och där jag verkligen kan se mig själv :) Enda jag möjligen skulle tillföra är att sätta in en öppenspis (även om de bara blir en fusk variant)
 
De första bilderna är från föreningens gym och relax avdelning samt festlokalen som hyresgästerna kan låna vid behov. Vidare har jag även inkluderat planlösningen för de allternative 7 rum och kök som jag nämnde tidigare. Mycket nöje =)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: