LittleMizzMe

Torsdag

Kategori: Smått&Gott

Hatar att vara förkyld!

 

Hostat mig genom ännu en natt och känner nu att jag verkligen skulle behöva en powernapp.. men som den sanna studetn man är lär det förmodligen sluta med en kopp kaffe istället.

Har ju hemtenta som jag sitter med så inget sova här inte.

 

Igår då jag kom hem från skolan hade jag dr Dimma och sjuksyster Isola som tittade till mig, buffade på mig och spann.

Senare på kvällen fick jag sällskap av en annan individ, någon som får mig att le och magen att pirra bara genom blåtta tanken eller en blick. Trotts att jag var sjuk, hostig och kände mig allt annat än fräsh och presentabel så väljer denna underbara individ att komma och hälsa på mig och ta hand om mig. Krama om mig när hostatackerna river och sliter i lungorna som rakblad och säga "jag finns här"

 

Är van att klara mig själv och inte släppa in någon eller sänka garden.. men måste erkänna att det faktisk kändes helt otroligt att någon faktiskt kan bry sig så mycket.. Lite skrämmande dock då jag av erfarenhet mest känner den känslan som en försmak till något bitters som mer eller mindre bitch-slappar en i ansiktet då man minst anar.. Give and take har liksom varit från ett håll.. Jag som ger och nästa som tar..

 

Men just nu är jag bara så otroligt glad och tacksam =)

Hoppas den här känslan ALDRIG försvinner :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: