LittleMizzMe

Update Umeå

Kategori: Smått&Gott

Känns som om dålig uppdatering börjar vara lite min grej...

men nu har jag faktiskt försökt, inte mitt fel att internet krånglat och att jag blivit utloggad istället för publiserad..

Men men, bara ta nya friska tag.

 

Från och med imorgon är jag student på heltid.

Fick i fredags besked av chefen att jag blir studieledig fram tills 16 december.

Men tankarna snurrar i huvudet och känslan i magen har varit som en berg och dalbana.. är det rätt vak nu det hära?

Trodde ju att det skulle var ahur lätt som helst att ge upp volvo, att jag skulle räkna ner dagarna tills dess högskolan tog över.. Men då dagen kom och än mer då jag skulle bli tvungen att välja - ja då fullkommligt forsade tårarna ner för kinderna. Det var som om någon stuckit in en rostig skred i hjärtat och nu sakta sakta vred om. Att lämna all och inte få spendera dagarna med dom gjorde ont inombords.

 

Chefen sa att eftersom han var nån vecka äldre (även kännt som äldre och klokare) så skulle han valt skolan. Studieledigt kom eftersom det vore tråkigt om jag slutade - för han tyckte jag var duktig sa han. Och att få ett sådant erkännande efter bara några månader känns minst sagt toppen att få höra.

 

Så har jag valt rätt?

Som är ledig från volvo och väljer bort toppengänget, förmånerna och en bra lön?

Funderar och funderar...

Ska man gå tillbaka till distansen kanske?

Läsa via NTI eller se vad UMU har på distans?

Läsa på kvällar och helger och när man vill och har tid som jag gjorde förr?

 

Försökte slå det ur tankarna genom att shoppa lite..

Blev en kavaj som kan funka som lättare höstjacka och sedan skorna här nedan:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: