LittleMizzMe

Tillbaka till norrland..

Kategori: Smått&Gott

Stockholmshelgen avslutades med lite grillat och bubbel, därefter var det bara att invänta flyget upp till Umeå.

Stockholm visade sig verkligen från sin bästa sida och var nästan så jag inte ville gå ombord då jag såg solnedgången.. Tror det är bland första gångerna jag verkligen kännt ett "näää" då jag sitter på ett plan, ungefär som "ursäkta, men kan jag och min väska få gå av?"

Gjorde bara ont i hjärtat och en suck senare hör jag en röst som ropar i högtalaren "Ja mina damer och herrar, om ca 10 minuter ska vi landa i Umeå"

Väl framme och ute ur planet var klockan kvart över och anslutningsbussen inne i stan skulle gå 20 i.. hmm, inte mycket tid att spela på..

MEN!

Det finns små guldkorn även i norr, för den flybusschaffisen visste minsann var gasen satt - och hur man genade genom turlistan - så jag kom fram till anslutningen i tid. Och tur i oturen var väl det eftersom det var sista bussen uppöver - inget tåg/buss i kvarten/halvtimmen här inte..

Väl framme i Skellefteå ställde min faster upp som räddande ängel och körde sista biten ut till Ursviken.

Sista bussen från stan hade nämligen gått 22:40 - samma tid som bussen från Umeå..

 

Så ett bidrag och lite bättre anslutningar i kollektivtrafiken kanske kunde vara något för den röda styrningen i vår kommun att se över? Eller nejmen just förlåt, det var ju enklare att skylla alla misstagen på de som faktiskt bedriver politik. För inte kan man väl ta på sig och ta ansvar för sina handlingar och löften?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: