LittleMizzMe

Framtidslördag

Kategori: Smått&Gott

Som vanligt då det går utför är det bara att öppna ögonen, ta sig i kragen och göra något åt saken.
För att sitta och fantisera som om man lever i en drömvärld där andra gör saker åt dig - sorry, men så funkar inte verkligheten.
Vill jag se en förändring i mitt liv är det bara jag som kan göra det, att skylla på att än det ena än det andra tråkiga har hänt - visst, stackars liten. Men det är inte fråga om hur illa man faller, utan hur väl man lyckas ta sig upp på benen igen.
Lördagen har därför fått lite temat framtid och jag har suttit och kollat på både jobb och utbildningar, än så länge är dessa sökta till:
  • Montör på Volvo
  • Mediasäljare/reporter
  • Näringslivsutvecklare i Kramfors
  • Omne bageriet
  • Föreningsutvecklare för Korpen
  • Egenföretagare med grymmt cool kombo ;)
  • Internationell kris & konflikthantering
Då jag var och inhandla lite husmorshöjdande faktor (a.k.a Våffeljärn) hörde jag en bekant röst och vänder mig om. Visade sig vara Helena Lindahl ! Riktigt kul, inte setts på år och dar! Så bestämmde oss för att ta en fika eller så nån dag. Antingen här på hemmaplan eller så nere i Stockholm. Kanske kan tyckas lite långt för en latte och lite härligt girltalk - men vad gör man inte för sina vänner? ( A L L T ) =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: