LittleMizzMe

Tjejmiddag och räddande ängel

Kategori: Smått&Gott

Camilla hade rätt.
Jag behövde komma iväg och byta miljö lite.
Igår var vi först på stan och kollade läget och utbudet på shopping, funderade på att hitta mig något roligt till skolstarten, men tyvärr ingen lycka.. kan ju bero på att tankarna var utspridda på en miljon ställen.
Efter det mötte vi upp omtalade Märta (Martina) och handlade inför kvällens trerätters.
Därefter blev det isvägen hem till camilla och se lite klassiker - skulle Danny få sin Sandy?
Efter lite tillfix och byte av kläder begav vi oss åter igen ut på isen och styrde stegen mot Märta och passade även på att ta en tur in på hemmakväll. Gissa om jag var glad då jag gjorde fynd! Tyvärr hade jag inte kortet med, så får bli att köpa idag istället. Men måste erkänna att jag fortfarande inte ångrar det kommande köpet. Dels något jag velat ha i flera år och dels hittade jag en present till mamma. Så känns bra - jannices present fixad tills födelsedagen i april och nu mammas i slutet på maj :) Även hunnit fixa Sigges som är den 9 Februari. Skönt med lite framförhållning.
Middagen bjöd på renmousé på toast alt sallad, fläskfilé/kycklingspett med ungnsgrönsaker och såser och sallad, efterrätt blev fruktsallad och cheesecake. Förutom Märta och Camilla joijnade Sanna och Ellen. Efter middagen blev det Wii tennis och gold och en massa tjejsnack. Efter en lång kväll så var det ut i luleåblåsten och försöka hitta sig en väg över isen.. den vi gick in till stan på hade nämligen drivat igen.. så minst sagt spännande vandring då ovanavattnet gjort sig väl synligt då vi gick in till stan..
Men men, slutade bra och vi kom hem oskadda och kunde krypa ner under täcket =)
Tyvärr fått en lättare muskelinflamation och förkylning.. men te och ipren och vila ska nog fixa till mig så jag blir som ny igen :)
Idag ska jag få låna böcker av Märta till kursen jag ska läsa på tisdag - visade sig att hon redan läst den! Snacka om tur eller ja - räddande ängel kanske man ska säga??
I övrigt så lutar det åt filmdag med brudarna och kanske bio ikväll. Morgondagen blir att bunkra upp med allt möjligt man kan behöva inför veckan + att börja städa och fixa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: