LittleMizzMe

Hoppas jag aldrig glömmer..

Kategori: Smått&Gott

Dagen går mot sitt slut och helgen börjar göra sig påmind.

Har ringt runt och försökt få någon klarhet i studiefrågan idag, men vet inte om jag blev så mycket klockare eller fick det raka besked jag hoppats på (ja eller nej).. suck

"Du har prövats på dina första rangordnade alternativ – det är mer än heltidsstudier. Kontakta institutionen om du inte får något besked (de sköter reservantagningen till kursen efter kursstaten)"

Väljer därför att fortsätta hoppas på både skolan och att jag ska få jobb.Visst finns det fler saker jag hoppas på också, men för tillfället är det inget jag vill skriva om här.

Det stannar istället i mitt hjärta.

Hittade en hel massa foton då jag städat och blev minst sagt nostalgisk och fann mig själv sittande och tänka tillbaka på en massa saker som varit.. minnen och personer, de som finns med mig än idag och de som lämnat kanske både mitt liv och de liv de levt här på jorden. Kom då att tänka på låten "Remember" som är med i Troja: "I will still be here, as long as you hold me in your memory" "Remember I never leave you, if you will only remember me" Så länge vi pratar om personerna, kanske bakar just de där bullarna och småkakorna som alltid fanns på farmors fikafat.. ja då är det som om en del av dem lever vidare och stannar kvar hos oss och det blir även en chans för andra att lära känna en liten del av personen de inte fick träffa.

 

Mitt i allt detta hörde jag en ny(!!) låt, men den passade verkligen in på allt detta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: