LittleMizzMe

Ett hjärta på din hand...

Kategori: Smått&Gott

Vad jag gått och burit på hela dagen är egentligen något jag kom att minnas igår när jag som bäst höll på att bege mig från vakenhet och verklighet och in i drömvärldens fantasier..
Minnet och innebörden av det fick mig att le.
Ett litet hjärta på handen.
Ett sådant liknande ritade jag på en annan hand en gång.
En gång när det låg nervositet i luften, då jag ville hålla den handen, slå undan alla tvivel och skydda från alla dömande blickar. En gång då jag helst hade velat stå där nära och tätt intill och hållit just denna hand hårt insluten i min egen. Men det gick inte. Istället ritade jag ett litet hjärta på den handen. På det viset så var jag där, var sådär nära som jag ville. Var där utan att någon varken såg eller visst - ingen förutom du.
Bär den inom mig och ler, minnet av ett hjärta på din hand.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: