LittleMizzMe

Vårtecken

Kategori: Smått&Gott

Sådär ja, då har vi hunnit luncha Jenny och jag :)
Blev en hemmagjord kycklingsallad vilken följdes av en långpromme för att riktigt testa in nya skorna.
Om det sedan är socker-piller effekten eller skorna som gör att jag tycker mig ha hittat muskelgrupper jag typ inte visste jag hade lämnar jag osagt - det får tiden och bikinilooken avgöra.
På prommen kom vi iaf in på ämnet vårtecken och tänkte jag skulle dela med mig av några:
* Mammor som torkar utemöbler/putsar fönster och tycker att  - ALLT är smuttsigt
* Mormor/farmor städar skåp och lådor
* Bilen tvättas allt oftare och gärna lite extr putsning så grannen riktigt kan se att hans minsann är skitigare
* Fåglarna som kvittrar
* Knopparna på träden
* Tussilago/vitsippor/snödroppar/blåsippor/krokus
* Barn och hundar som plaskar i vattenpölar till föräldrars "stora" glädje
* Grillplatserna som åter besöks och anvnds flitigt (luktade grillad korv typ hela rundan!)
- Men, det om fick oss att le allra mest var nog ändra en grupp förväntansfulla barn som stod och hoppade och formligen skrek av glädje när den välbekant blå bilen närmade sig och drog sin lilla trudilutt. För vad är väl våren och försmak av sommaren om inte med en glass i munnen??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: