LittleMizzMe

Vårstädning

Kategori: Smått&Gott

Den här helgen har det varit vårstädning på schemat.
Dammsugat hela kåken och därefter skurat med grummesåpa :) Vet att det kanske låter tantaktigt att säga det, men är på nått sätt något visst och hemtrevligt med den lukten :)
Nästa projekt har varit skåp och lådor - för att inte tala om tvättstugan..
Där jag städade har nog ingen tittat på år och dar, nästan så man hade velat ha en kärnavfallsdräkt på sig.. Okej, kanske inte så illa, men är nog flera som önskat sig en gasmask eller i vart fall en liten nypa på nästippen.
Men men, kvinna som man är klarade man biffen galant =)
Tvätten var däremot inte lika rolig då tvättmaskinen behagade ge upp i fredags =/
Så blev att böja sig för bördan och på knä vaska i badkaret.. varken något jag rekomenderar eller skulle höjdarupplevelse, men vad gör man då man står där oklädd?
Efter allt detta tycker jag mig självutnämnt ha gjort mig rätt till en powerwalk eller en liten springtur och få lite D-vitamin :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: