LittleMizzMe

Impossible?

Kategori: Smått&Gott

Vaknade imorse med en känsla av trötthet och kände liksom hur jag var less, mest av allt less på mig själv, eller kanske snarare mycket inombords som liksom plötsligt börjar göra sig påmind, sådant som jag stängt inne och inte vågat prata om eller visa för någon.

Att sitta med lista inför bröllop, lista för julkort och inbjudan till vår inflyttningsfest är något jag gör med glädje men samtidigt med en växande insikt att det inte kanske var lika enkelt som jag först trodde.
Var man ska dra gränser? Vad som är passande och vilka man "måste" bjuda...


Ska det vara en dag man drar streck över allt gammalt groll och faktiskt bjuder in de man inte haft kontakt med på länge i släkten och även bjuder de som kanske inte brytt sig om en, men ändå är släkt eller tar man de som verkligen är en vänner.. och tanken slår en då hur mycket vän man själv varit mot dessa under den tid som passerat so far här på jorden.. Kort sagt: en rätt så rannsakande process..


Glädjande nog har jag världens mest underbara stöd som kramar om mig, säger hur mycket han älskar mig och är glad att det blev just MIG som han träffade och nu kommer att så spendera resten av livet med =)
Sånna stunder som verkligen påminner en om varför livet är värt att liva :)


Dagen på jobbet har också börjat riktigt bra, dels påbörjat en ny affärsöversikt som går riktigt bra och sedan fick vi en ståendeovation (om man nu kan säga det om sådant man skriver??) för ett annat projekt vi jobbat med så det känns verkligen jättekul =)


Strax dags att åka på lunch, men avslutar med ett filmcitat från Alice:
"I can think of six impossible things before breakast. One: There's a potion that can make you shrink. Two: And a cake that can make you grow. Three: Animals can talk. Four: Cats can disappear. Five: There's a place called Wonderland. Six: I can slay the Jabberwockey!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: