LittleMizzMe

Dags för en uppdatering!

Kategori: Smått&Gott

Hej tomtegubbar slått i glasen och låtit lustigt och farit!
Länge sedan jag skrev och uppdaterade nu, men har väl varit lite svajjande vågor på havet och sedan så har jag inte direkt haft tid att sitta ner och skriva heller..
Ska försöka  bli bättre,  menar något ska man väl ha kvar till nyår också så man har något man kan lova :)
Även om jag tänkte ta och dra en klassiker och köpa mig ett träningskort och börja träna lite.
Tittat länge och väl nu på detta lilla simkort på Pontus, så nu till veckan till ära av att 2011 med blanka och ofyllda sidor (läs oändliga och ännu inte upptäckta möjligheter) så blir det att köpa mig ett =)
Julafton spenderade jag och Viktor hemma hos hans morbror Lennart i Byske. Med på den glada och trevliga tillställningen fanns även: Inga-lill (lennarts fru), Inga-lills barn David och Anna + Annas pojkvän Fredrik. Inga-lills mamma och pappa var också med. Därefter Viktors föräldrar samt bröderna Anton och Elias, Birgittas mamma Kertin och hennes bror David och sist men inte minst Erlings pappa Sven - mera känd som Farfar. Utöver glada och trevliga människor att dela kvällen med hade Anna tagit med sig Ettan och Nike samt hennes små kattungar (sååååååååå söta!!)  Kan nog lungt säga att vi var fullt hus.
Kvällen inleddes med julemat och fika och Kalle Anka, därefter så knackade det på dörren.. Tomten!
På sitt allra bästa och mest komiska humör var han, även om farfar antydde att Tomten nog nallat lite för mycket på julgottorna under året som varit och nog kunde behöva träna lite.. "Inte bara en dag om året man ska röra på sig" Alla gladde vi oss åt hans gåvor. För egen del fick jag:
* Röda stickade vantar med fleecefoder
* Ljuslyckta
* Armband från Tiffanys
* Doftljus (kom dagarna efter)
* Svart kofta (även den kom någon dag efter)
* Trisslott
* Sovset och baslinne från Gina (från älsklingen)
* Produkter från Lush . alltid önskat mig, men aldrig unnat mig (från älsklingen)
Dagen efter var det firande med mamma och Veronica och Rebecca.
Mamma bjöd på Bio - Nyaste Narnia (engelska och 3D) riktigt bra film =) klart rekomenderbar :)
Tittellåten med EMD var inte fel den heller, för er som har spotify - kolla på: E.M.D. – There's A Place For Us - Bonus Track from The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader
Dagen efter var det in i varsin bil och åka upp till Klöverträsk för att delta på önskesången =)
Viktor sjöng och fick stående ovationer, lovar att försöka lägga ut ett litet smakprov senare :)
Senare på kvällen åkte jag ner till mor och systrar och här sitter jag nu och skriver :)
Haft några helmysiga dagar tillsammans här med dom. Inte minst igår då jag och mamma satt uppe och såg The Proposal och Young Victoria. Eller då jag och Veronica var och sparkade och hon visade mig sina konståkningstalanger :) Sen nu idag då jag och Rebecca har shoppat :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: