LittleMizzMe

Saltsjögatan 17

Kategori: Hus

Detta hus är lite av mitt hjärtebarn.
Redan första gången jag såg det gav det mig tårar i ögonen.
De slitna väggarna, fasaden som spruckit, för att inte tala om de minst sagt groteska färgvalet som de innre rummen målats med. Det hela kändes verkligen som en misshandel, som någon liten och skadad som jag bara ville ta i min famn, krama om och tala om för att allt kommer bli bra.
 
Hade man bara pengarna skulle detta kunna bli riktigt riktigt fint.
Till att börja med så skulle fasaden lagas och det hela skulle målas vitt, vidare skulle övervåningen på baksidan få ett större fönster. Det stora fönstret skulle både ge naturligt ljus men samtidigt det mesta och bästa av utsikten och trädgården.
 
Med den enorma trädgården skulle det finnas en rad möjligheter.
Eller vad tror ni?
 
Är det inte ett underbart projekt så säg?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: