LittleMizzMe

Förändring kostar på...

Kategori: Smått&Gott

Att ta tag i sitt liv och förändra och uppdatera är verkligen ingen enkel, snabb eller billig uppgift.
Håret har ÄNTLIGEN börjat återhämta sig och glansen har börjat återvända - så det känns jätteskönt.  Men det är långt ifrån det enda som behöver fixas med - tyvärr.
 
PLUGGET
Studierna går långsamt framåt, att läsa akademisk engelska i ämnet innationsteknik och sociala medier kräver att man läser texter båden en och två gånger (i vissa fall 3 för min del). Men den respons jag fått hittills från läraren har iaf varit bra och snart vet jag även om jag kommit in på både sommarkurser och höstkurser. Så blir spännande - just nu vill jag bara få skolan klar så jag kan lägga den bakom mig. Har alltid ÄLSKAT att lära mig och tyckt om skolan på så vis - människorna i skolan skulle jag nog däremot till större delen kunnat klara mig ute. En hel del mobbning och utfysning och andra trevligheter gör att jag trots att jag fått bra betyg i vissa perioder och klasser ändå inte ser tillbaka på det som en tid av glädje. Men med lite tur är det värt det och jag får jobb sedan :)
 
KROPPEN
Att vara i långvarit stress och inte ta itu med saker man är med om utan putta bak tankar och känslor långt bak i arkivet kan göra att de märks på andra sätt - psykiskt. Jag började lossa hår, fryser ofta om händer och fötter och har svårt att få upp värme, störd sömn, illamående och stressanfall som känns som om någon drar åt en korsett allt tightare och stryper av lufttillförseln. Detta bara för att näman lite. Men det har inte varit något jag direkt pratat högt om..
Dessutom blir det nog inte att sola på ett tag då jag hittat födelsemärken som poppat upp lite här och var och vissa som jag tycker är större nu än förra sommaren (men att kolla upp sånt hos en expert kostar ca 1200-1400kr, så komer få vänta ett tag)
 
SMILE
Har länge önskar mig ett vitare leende, men ska jag åka och fixa det hos den enda som jag känner mig trygg med så kostar det ca 3200 (nog för att det då håller ca 5 år så slår man ut det på det så är det inte jättesummar varje år som de varar)
 
 
SYNEN
Var och kollade synen idag för att eventuellt vara testpilot för linser. Fick då veta att jag har mer synfel på vänster sida är på höger, höger var nästan perfekt. Men eftersom den vänstra inte är lika frisk så vill den högra gå in och kompensera och de gör att jag i längden blir trött, de kliar i dom och kan ibland få ont i huvudet..  Att bli testpilot hos Optiker Burman kostade ca 450 kr. Men de ville ändå tipsa om glasögon och ska jag köpa sådana blir det +1995kr som ska ut.... Kort sagt: Förändring är varken snabb, enkel eller billig. 
 
 
Vad tror ni? 
Passar jag i glasögon eller är linser bättre ? 
 
 
 

Kommentarer

  • w säger:

    Du passar med alt for satannnnnskull!!!!
    ;) så vackert som vanligt

    2015-12-12 | 20:24:48

Kommentera inlägget här: