LittleMizzMe

Julklappar, inredning och liten kassa

Kategori: Bloppis

Julen närmar sig med stormsteg och det ska inte bara handlas mat och dekorationer, det ska även handlas klappar som ska ligga under granen. Kände mig rätt så nöjd över att snart ha hittat något till alla i familjen när sambon plötsligt säger att han vill köpa eget till dom han ska ge till.. hmmm, hoppsan. Kanske blev en liten miss i mina beräkningar..
 
Men å andra sidan så betyder det även att man får kavla upp ärmar och gnugga geniknölar för att komma på lösningen på det hela. För det första så har ju iaf jag då gjort mig av med min julstress, möjligen svärfar och svägerska kvar att handla till, såvida jag inte kastar runt gåvorna lite...
 
Hur som haver, de man inte har de får man antingen tråna efter eller göra något åt. Jag väljer det senare.
Finns ju en hel massa saker som bara ligger i ens hem också som inte används, och varför då inte passa på att gå igenom och sälja ut??
 
Under helgens genomgång insåg jag (förutom att jag har sveriges tråkigaste sovrum som blir nästa inredningsdel att sätta tänderna i) att det finns saker här hemma som vi inte använder som kanske kan glädja någon annan?
Så här kommer de två första:
GODIS MIX - 6-pack glas
Från IKEA, har inte ens lämnat sin kartong. 
För 50 kr kan de vara ditt kök de flyttar in i (mindre än 10kr/glas!! - fynpris :)
 
GALANT - skrivbord från IKEA (120x60cm)
Nypris för dessa va 745kr/st och de är i princip bara inköpta och monterade.
Säljer ut dem för 500kr/st eller 800kr för båda.
(vilket betyder att ena bordet då skulle gå för 55kr - ytterligare ett fynd!)
I sann julanda och till det fasionabla priset av 0kr skickar jag även med ett stöd för datan 
 
 
Nästa ställe som ska få sig en omgång är min garderob...
Så för er som letar klädfynd, håll utkik efter min bloppis =)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: