LittleMizzMe

Upate - del 1

Kategori: Smått&Gott

Att jag inte varit världens mest aktiva på ett par dagar kan bero på att jag spenderat den mesta av tiden i sängen och på NUS. Vaknade tisdag och var helt tjock i halsen, så fick till vårdcentralen.
En provtagning, sköterska och två läkare senare hade jag direkt remiss till NUS på öron/näsa/halskliniken..
Där upptäckte de en svullnad bakom halsväggen, men hur allvarlig den var eller vad det var begynnande till visste man inte. Så fick penicilin utskrivet och order om att åka hem och ta det lungt.
jo just det - ta det lungt?
Med en salstenta på torsdagen?
Sällan.
Jag gick till skolan och satte mig och pluggade med en plugg grupp från klassen.
Därefter mötte jag upp Ida och Frida.
De tyckte båda att jag skulle gå hem och vila..
Vid det laget hade jag nämligen fått frossa, feber och tårarna bara rann efter kinderna i protest från ögonen att lägga ifrån mig böckerna och låta dem vila.
- nu är du inte snäll med din kropp sa Ida
- äsch då sa jag och ville skämta bort det, det är ju bara hormoner, vem blir inte rörd av att läsa medie historia?
Sen kom den förmodligen enda individen som jag lyssnar på och sa att nu packar vi ihop och åker hem till mig.
Även om jag inte kunnat bistå kärnkraftverket med uppvärming hade det säkerligen gått att steka ägg på mig då..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: