LittleMizzMe

Flera dagars inlägg in 1

Kategori: Smått&Gott

Som sagt var varit grymmt dålig på att uppdatera min blogg - sorry!
Men i brist på internet så blir det tyvärr lite så..
Här kommer iaf en liten snabbgenomgång:)
Tisdag - avresa
Sov över hos jannice och spenderade kvällen mot tisdan med en riktig systerkväll med middag, tjejmys och en hel del glada skratt. Tisdagmorgon var det upp i ottan och snabbt klara av hårfix, kläder och packa ner det sista innan taxin kom och hämtade. killen som körde kunde helt klart bildat egen advokatfirma.. dubbelnamn och dubbelt efternamn. Innan vi visste ordet av befann vi oss på arlanda och magarna kurrade. Fettisdagen till ära tryckte mina yngre systrar var sin STOR semla till lunch och själv körde jag på frukt. 6 timmar senare började det pirra i magarna, då var det dags att landa på Teneriffa :) Kan ju upplysa om att vi klart drog ner medelåldern med säkert 30 år på planet och var nog de enda som inte diskuterade reumatiska problem, ömma leder och läkarbesök..
Väl framme inser svenskarna att de är klädda för norrlandsvinter, så blev snabbt rycka väskan och in på damtoan och under mer eller mindre strippartad form byta om till något mer lättklätt och passande - för klimatet alltså.
Därefter mötte vi upp pappa och det blev middag med han och Carina på Bar Linda (som nu mera blivit vårt stammisställe) Efter det var vi på teknikbutiken och jag fick mig en ny träningskompis i mp3 format =D
Pappa och syrrorna tog bilen och jag Carina passade på att få liten egen snackistid och tog därefter långprommiz hem till lägenheten.
Onsdag
Dagen bjöd på sol och badande på stranden och för två blondiner ett par väldigt efterlängtade strutar med italiensk glass. Carina spenderade förmiddagen på träning och i och med att vädret var underbart och som Rebecca uttryckte det "Jag ser ut so men vampyr!!" gjorde vi vårt bästa för att få lite färg på de bländande bleka svenska vinterkropparna. Efter det var det lunch på strandbaren som stod på schemat samt lite tittande i butiker, men i och med ett akut sockerfall för Carina och en trött liten 11 åring blev det tyvärr inte så mycket mera göra den dagen utan fick istället roa oss med hemma aktiviteter. Hann dock fynda en present till min systerson :)
Torsdag
Idag så hade Carina träning igen, så det blev shopping för oss tjejer. idag skulle ALLA butiker besökas och inspekteras av de svenska turisterna.  Kände till en början att jag inte hittade något alls, men efter att strax innan lunch fått en hälsning från ovan (nån där uppe måste gilla mig skarpt alltså) och hittat pengar på gatan och för dessa gjort dagens goda gärning och bjudit Rebecca på glass så var det dags för lunch på Bar Linda. Grymmmmt goda sallader där, ska lägga ut bilder sedan så ni kan få se, men för närvarand eingen sladd för bilder..så får hålla er till tåls. Efter lunchen så var det åter shopping (hur klarar tjejer att ha detta som heltidsintresse?? Ibland - men jämt??) Hur som haver så lyckades jag nu fynda och inte lite - hittade en hel masssa snyggt, säkert fyllt min shoppingkvot för en bra tid framöver. Men har ju en hel del roligheter som väntar då jag kommer hem så då är det ju kul att få va lite snyggt klädd :) Efter att jag, Carina och Rebecca shoppat loss så tyckte Carina det var dags för mellis - så rebecca fick äntligen lite "riktigt mat" - Pizza :) Mitt under maten ville rebecca visa mig parfymer, bara för att locka iväg mig förtstod jag sedan. för då jag kom tillbaka låg ett stort paket på min plats. det var från pappa - visade sig vara en helt ny kamera. "nu slipper dina systrar reta dig för at du fotar med mobilen + att jag missat en massa födelsedagar :) Som om inte det vore nog fick även jag och syrrorna var sitt par superfina örhängen av pappas juvelhandlarkompis Ray. Bortskämda brudar? minst sagt lilla julafton iaf :)
Kvällen avslutades på shoppingcentret Safari - och ja, det var damerna som ville shoppa mera. Jag och Rebecca fick en hel massa erbjudanden om olika barer där dom ville att vi skulle komma på gratis drinkar, men i och med att vissa av oss bara är 15 år så blev det inget av.
Dagens minsu blev tyvärr att rebecca tappade bort sin fina kamera =(
Fredag
Ännu en dag på stranden, men blev inte där så länge, var nämligen gulflaga och maneter i vattnet.
Men lite bränna hann man då iaf få - vissa mer än andra - aj...
Sedan blev det lunch på bar linda, lite facebookande på internet cafet samt besöka våra vänner på teknikbutiken.
Ett antal glassar har blondinerna också hunnit trycka.
Ikväll blir det mysig hemmkväll och pappsen har lagat middag åt oss :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: