LittleMizzMe

5 minuter kvar!

Kategori: Smått&Gott

Med 5 minuter kvar tills klockan blir 08:00 och företagsväxlarna förhoppningsvis har öppnat för dagen så tänkte jag passa på att blogga lite =) För idag är det terror på hög nivå som gäller - telefonterror på blivande arbetsgivare.
Varför jag inte vänder mig till AMS i Skellefteå? Hmm, tror jag väljer att citera "en bild säger mer än 1000 ord"
För ungefär lika trevligt och vänligt är det att komma dit.
Man blir behandlad som något som legat längst ner i komposten och som det inte gör något om man inte bryr sig om på ett tag till. nää, då är det betydligt roligare och viktigare att diskutera vilken kaffe man vill ha ur kaffemaskinen eller vart och med vilka det ska lunchas. Även hamnat hos framtida arbetsgivare som visat sig ha hoppats på en tjej utan IQ som skulle "prata om jobbet över middag och ett glas vin" - som att det kändes som om det hörde ihop med att söka till servitris? Ville gå en utbildning och hade företag som backade upp - men de sa nej. Istället ville de åter igen ha in mig i restaurangbrachen, men när jag väl fick praktik med möjlighet till jobb? Då fick jag lifta mig genom halva Sverige! för inte hade dom tänkt hjälpa till inte..
Därför valt att leta själv, utan dom. Kollar annonser på nätet, tidningar, tips från familj, vänner och bekanta.
Sökte en del nu innan helgen, så idag blir det att ringa upp företagen och kolla om ansökan kommit in samt få veta ännu lite mer om tjänsterna. För nu - nu ska jag ha ett jobb =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: