LittleMizzMe

Hissar & Dissar

Kategori: Smått&Gott

* Viktigpettrar *
Sådana som tror sig veta svaren på ALLT och om man inte gör EXAKT som de säger så kommer inget funka
(samtidigt så peppar de lite att motbevisa och kunna säga som brasse: fel, fel, fel :P)
* Sysslolös *
Hatar att göra inget.. så nu när jobb och skola är sökta och analys inlämnad.. ja då blir det väl att.. Baka :)
* Trampa vatten *
Känslan av att bara stå och trampa och inte komma någonstans och veta vad man ska göra, men får väl göra som en god vän sa: Lägg dig och flyt - känn lugnet :)
* Tvätthögar *
Tar de aldrig slut???
* Krig och orättvisor *
Ingen som läst den enkla ekvationen om att det går åt mer muskler att sura än att le? Översätt det i pengar och krig och orättvisor och de stämmer rätt bra. Kan vi inte bara dela med oss av vår kunskap och skaka hand och dela med oss av leksakerna i sandlådan?
* EU *
Tycke inte om det då sverige gick med och inte nu heller, har man satt EN regel för hur ekonomin ska skötas och BNP ska se ut så får väl ALLA hålla den och inte en massa undantagsreglr på vissa för att andra sedan ska göra magplask och tredje part får betala, känns snarare som ett parti dommino...
* Mamma *
Vi har våra olikheter och kanske säger saker ibland som sårar, men lets face it - hade inte hon varit modig nog att gå igenom något jag nog fruktar mer att hamna i en lejongrop så hade jag inte funnits. 7 Timmar!
* Småsyrror *
Visst kan man irritera sig på dem, men då det behövs så är vi ändå systrar och finns där för varandra, kramen är aldrig långt borta och vi lyckas alltid få varandra att skratta
* Jobb *
Sökt en hel massa av dom.. så nu är det väl bara hoppas nån av dom vill ha mig..
* Skola *
Sökt in för sen anmälan på hela 13 kurser! Så får se vad som händer, kanske kan det t o m räcka till fulltidsstudier? Sen får jag söka något mera riktigt till hösten då alla program drar igång på riktigt
* Vänner *
"I nöden prövas vännen" eller "älska mig mest då jag förtjänar det som minst, för då behöver jag det bäst" är båda uttryck som stämmer in på äkta vänner, finns där och bryr sig om dig - partypingla eller deppardrägg - de älskar dig iaf :)
* Luleå *
Snart en vecka sedna jag var där :( Saknar kompisar, kollegor och bekanta.. Men samtidigt något som motiverar mig att ta mig tillbaka dit..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: