LittleMizzMe

Eftermidda och kvällens filmtips

Kategori: Smått&Gott

Då var det kväll igen då..
Har hunnit med 3 snöpass idag så det är ju inte så pjokigt =)
Kanske inte så långa pass, men i vart fall varit ute så länge vantar tillåtit, blöta vantar och minus som närmare sig -15 är ingen större hit. Men hade iaf dagens och kanske största lyxupplevelsen på länge då jag satt där uppe.
Vinden blåste lite lätt, solen var påväg ner bland molnen i horisonten, stårlarna färgade den mjuka molnbädden och tycktes vilja skänka både den och resterande världen och allt omkring den med sitt skimrande ljusspel och värme. Till detta hördes vårfåglarna försiktigt tralla om vad som komma ska - våren.
På nått sätt kändes jag mig så fri där jag satt på taknocken, ett sådant där ögonblick man bara vill frysa (eller i vart fall önskar man hade mobilen för att försöka fånga lite av känslan)
I övrigt har jag varit in en snabbis till stan med systrarna och shoppat skor. En riktigt lyckad tur som slutade med ett par nya kängor till veronica + en kebbabrulle från kebabbmannen som de glada satt och mummsande på i baksätet påvägen hem. Middagen blev även den en dunderhit - favoriten bränd korv, makaroner och ketchup =)
Hade funderat på att åka upp till Luleå ikväll, men bussen+tiden+jag kompade inte riktigt.. så får se om det blir att ta en tur upp imorgon istället. Hälsa på Camilla lite =) Grymmmmt länge sedan nu känner jag så ska bli kul :)
Filmen ovan får bli kvällens filmtips. Baserad på en sann historia och grymt fina miljöer (om man nu är intresserad av hus i engelsk stil) och en bra handling. Lita på och och våga följa sitt hjärta, även när det stormar och andra inte tycker som man själv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: