LittleMizzMe

<3 Viveka.. Vivvi <3

Kategori: Smått&Gott

Kvinnan, legenden och den underbara medmänniskan, konstnären och nära vännen har lämnat planeten idag.

Känns så orättvist att hon skulle dö så ovärdigt! Dog av inre blödningar i helikoptern..

Vivvi...

Kan gråta och skrika, men kommer inte göra någon skillnad och det är heller inte så du hade velat att jag minns dig.

 

·         Innan jag ens hade flyttat upp till Vidsel och du blev min klassföreståndare så hade du tagit dig tiden att               skicka med en liten present till mig, det var ett snäckskal, kanske såg det inte mycket ut för världen på                 utsidan, men insidan blänkte av pärlemor innuti.

·         Älskade dina historie lektioner, när du berättade var det som om vi alla förflyttade oss bakåt i tiden, sådan           inlevelse. minns bla hur du stegade upp på stol och kateder för att visa på de attackerande soldaterna.

·         Till dig kunde man alltid komma, ett varmt hjärta och en öppen famn - hade alltid tid och alltid något klokt             att säga, eller så lyssnade du bara, vi bad och det utväxlades en kram.

·         Dina underbara målningar och hur du inspirerade oss alla på bilden. Och även i bildsalen du satte ett gäng             med killar på plats som ansåg att det var häftigt och coolt att provocera med könsord. Innan någon av dem           hunnit säga något stegade du in och inför alla så rabblade du hela könsvisan för att avsluta med "nu har vi             lektion"

·         Vad mera kunde de tillföra? Du hade ju redan tagit poängen ifrån dem och inte var det någon som försökte           sig på något sådant igen sedan.

·         Ditt citat på bröllopet jag serverade på: När Gud skapar gör han precis som jag, först gör han kladden..

·         Din förkärlek till naturen och till hundarna

·         När vi fick komma ut till er stuga och ha ungdomssamlingen där

Minnena är massssor!

Kan bara känna en enorm tacksamhet och vördnad över att jag fick ha en så underbar människa i mitt liv.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: