LittleMizzMe

Finalen - enligt mig

Kategori: Smått&Gott

Att den klassiska frågan "Var det rätt låt som vann?" är i ropet lär väl ingen ha missat, och nog undrar man väl ibland och kliar sig huvudet över de bidrag som gått vidare. Säkerligen har mer än en av oss tänk "hur tänker folk? har de ingen musiksmak?" Sanningen är faktiskt den att de faktiskt både tänker OCH har musiksmak. Var och en av oss har ju vår egen uppfatting om vad vi klassar som bra och dålig och riktigt usel musik.

 

Tex så avskyr min mamma smöriga dansbandslåtar, men gillar 60-70 tals musik, musik min syster kanske hellre undviker. I sin tur så lyssnar hon på den typen av hårdrock där musiken är uppskruvad till max och sångaren formligen skriker knappt hörbara ord i micken - den musiken tycker inte mamma om.

 

Så, tillbaka till bidragen. Om jag fick välja bidrag från varje deltävling så skulle det se ut enligt följande:

 

LULEÅ

(Pinsamt men sant - skulle typ behöva en snabb genomgång av Luleå.. säger ju en del om låtarna som var där.. den enda jag minns och därför skriver är)

  • DannySaucedo - In the Club

GÖTEBORG

  • Brolle - 7 days and 7 nights
  • Loreen - My heart is refusing me

LINKÖPING

  • Shirley´s änglar - I though it was forever
  • Eric Saade - Popular

MALMÖ

  • Julia - AlvgardFor better or worse
  • Linda Bengtzing - E de fel på mig?
  • Linda Pritchard - Alive


Kommentarer


Kommentera inlägget här: