LittleMizzMe

7 månader!

Kategori: Smått&Gott

Idag har jag och Viktor varit tillsammans i 7 hela månader!
Tiden går bara såååå fort, tycker det var nyss vi träffades för första gången där på bussstationen han och jag..

I övrigt har jag börjat mitt 3:e jobb - jepps, helt rätt skrivet: 3:e jobb.
Så nu kilar man som en liten jojjo mellan olika kontor och har 3 olika arbeten att sätta in sig på med allt vad det innefattar av arbetsuppgifter och nya koder och nummer etc.
Men kul är det =)

Men största frågan just nu är nog förutom då mitt och killens fram och tillbaka prat (vilket han anser som onödig diskussion och undrar varför jag ens ifrågasätter det hela) VAD ska vi heta i efternamn då vi gifter oss??
"Boman" säger han och jag tycker att alla heter ju Boman..

Nästa fråga är boende.
Våra 40 m2, vilket även i folkmun är kännt som "Sovrum med inbyggt kök", börjar kännas aningen litet.
Har varit och spanat in 4 lägenheter nu, en 5:e nu på förmiddan.
De första 3 stämde inte alls med ritningarna på nätet, 2 av dom hade även en konstig doft i sig - gammal eller mögel - det är ju frågan..
Den vi såg igår... SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fin!
och som med det mesta annat man hittar så var den tillhörande prislappen det också.. ca 8000kr i månaden(!?!)

Sen kom den imorse, som för att göra det hela ännu roligare låg precis nedanför vår första drömlägenhet som vi såg.. så varje gång man ska hem skulle man i så fall bli påmind om "den man inte fick".
Vidare hade denna lägenhets förre ägare blivit vräkt pga att han festade så mycket..
Så OM man nu skulle ta den lägenheten skulle man då iaf vilja tapetsera om den totalt.

Hmmm, mycket att fundera över nu.. ska lägga upp lite plus och minus senare på ett tag, men just nu ska jag jobba vidare lite här på kontoret på jobb 1.

Kramen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: