LittleMizzMe

Taaadaa - Im back from the dead

Kategori: Smått&Gott

Insett att det rått milt sagt "blogg-förintelse" på min sida..
toklänge sedan jag skrev och uppdaterade.. för er som står mig riktigt nära så vet ni ju de bakomliggande orsakerna. Kan kort sagt säga att jag varken varit särskillt uppåt och glad, har försökt hålla ett "brave-face" offentligt, men om kvällen när huvud möter kudde och lampan har släkts rullar tårarna sakta från kinden och jag somnar åter med hjärnan inställd på återkommande rumpnissefråga: "vaffö, vaffö då då?"
Kort sagt varit en jobbig tid och många slag under bältet och mattor som ryckts bort under mina fötter innan jag ens haft chansen att resa mig på knäna igen.
Resultatet har varit att jag bakat och nära på fått återbesök av den sjukdom som tagit mig nära 10 år att både gå igenom, bearbeta och få friskförklaring på. Vissa dagar vill man gråta och bara ge upp.. äta går bara inte..
Men att bara ge upp totalt?
dont think so - brukar ju säga att det orden inte finns i mitt vokabulär så är väl bara upp till bevis även denna gång.
Acceptera att vissa dagar nu kommer vara bättre än andra och vara glad åt de stunder som faktiskt funkar.
Så, förlåt för uppehållet - ska försöka bättra mig.
Fånigt egentligen, för det som är bland de bästa läkemedlem är ju ett tangentbord och en (läs engelsk mass mängd) med tekopp.
Ikväll blir det filmmys med mamma, veronica och viktor :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: