LittleMizzMe

Drömmen om Dolly..

Kategori: Smått&Gott

eller borde jag säga mardrömmen?
Mitt i mina sköna drömmar vilandes på kudde med täcket varmt omkring mig hör jag plötsligt Dolly.
Dolly? Hur kom Dolly Parton in i mina drömmar?
Lite förskräckt och småförvirrad slår jag förvånad upp ögonen, bara för att inse att Dolly är ÄR kvar!
Jag är vaklen och jag hör fortfarande Dolly Parton sjunga!
*scaaaaaaaaaary!*

Kliver upp och tassar ut ur sovrummet, men nu har Dolly slutat sjunga...
Förvirrad mellan "jag VET att jag hörde Dolly Parton!" och "hmmm, jag måste vara tröttare än jag trodde...Dolly?"
kliver jag upp för att ta mig en kopp Brittiskt Te. Hinner i princip bara sätta mig med koppen vid bortet förens nackhåren åter reser sig på ända - Dolly! Jag hör Dolly Parton! Och nu är jag ju dessutom vaken..

Kan ju knappast vara Rebecca, inte en chans att hon skulle ha Dolly Parton påsin spellista.. och sen var ju faktiskt hennes hörlurar inkopplade på datorn.. så KAN bara inte vara den.. Hmm, kan det vara någons alarm?
Hmm, med tanke på att pappa inte bor hemma så kan det ju inte vara det, mamma lyssnar ju inte på Dolly heller.

Men jo, mycket riktigt.
Ut ur sovrummet uppenbarar sig plötsligt min trötta och förvirrade mor som plockar upp handväskan hon så vänligt placerat utanför min dörr - den med Alarm ställt på 5(!), ställd där för att HON inte skulle bli väckt..
Visade sig att pappa som tidigare ägt mobilen haft Dolly som alarmsignal och att mamma inte kunnat ändra den..

Så slutet gott allting gott, Dolly sjöng på riktigt och jag kan med gott samvete njuta av faktumet att jag inte losat det totalt =)

Detta om något är väl värt att fira med en påtår?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: